General terms and conditions of sale Manahee Design

Condiciones generales de venta Manahee design


The present conditions of sale are concluded on the one hand by the company eBizness Services with a share capital of 5000 € whose registered office is located at 6 Rue Sodbronn, 67400 Illkirch-Graffenstaden, registered with the Registre du Commerce et des Sociétés de Strasbourg under the number 808098354 hereinafter referred to as "eBizness Services" and managing the manahee-design website and, on the other hand, by any individual or legal entity wishing to make a purchase via the manahee-design website hereinafter referred to as "the buyer".

Las presentes condiciones de venta son concluidas, por una parte, por la sociedad eBizness Services con un capital social de 5000 euros cuyo domicilio social se encuentra en 21 Rue des Bornes, 67200 Estrasburgo, inscrita en el Registre du Commerce et des Sociétés de Estrasburgo con el número 808098354 denominada en lo sucesivo "eBizness Services" y que gestiona el sitio web Manahee-design.es y, por otra parte, por toda persona física o jurídica que desee realizar una compra a través del sitio web Manahee-design.es  denominada en lo sucesivo "el comprador".


Article 1. Purpose

Artículo 1. Objeto


The purpose of these terms and conditions of sale is to define the contractual relationship between eBizness Services and the buyer and the conditions applicable to all purchases made via the manahee-design website. The acquisition of a product through this site implies unreserved acceptance by the purchaser of these conditions of sale, which the purchaser acknowledges having read prior to ordering. Prior to any transaction, the purchaser declares on the one hand that the purchase of products on the manahee-design website is not directly related to his/her professional activity and is limited to strictly personal use, and on the other hand that he/she has full legal capacity, enabling him/her to commit to the present terms and conditions of sale. eBizness Services reserves the right to modify these terms and conditions of sale at any time, in order to comply with any new regulations or in order to improve the use of its website. As a result, the applicable conditions will be those in force on the date of the order by the buyer.

Las presentes condiciones generales de venta tienen por objeto definir la relación contractual entre eBizness Services y el comprador, así como las condiciones aplicables a todas las compras realizadas a través del sitio web manahee-design.es. La adquisición de un producto a través de este sitio implica la aceptación sin reservas por parte del comprador de las presentes condiciones de venta, que el comprador reconoce haber leído antes de realizar el pedido. Antes de cualquier transacción, el comprador declara, por una parte, que la compra de productos en el sitio web manahee-design.es no está directamente relacionada con su actividad profesional y se limita a un uso estrictamente personal y, por otra parte, que dispone de plena capacidad jurídica, lo que le permite comprometerse con las presentes condiciones de venta. eBizness Services se reserva el derecho a modificar en cualquier momento las presentes condiciones de venta, con el fin de cumplir con cualquier nueva normativa o para mejorar el uso de su sitio web. En consecuencia, las condiciones aplicables serán las vigentes en la fecha del pedido por parte del comprador.


Article 2. Products

Artículo 2. Productos


The products offered are those shown on the manahee-design website of eBizness Services, while stocks last. eBizness Services reserves the right to modify the range of products at any time. Each product is presented on the website in the form of a description of its main technical characteristics (use and composition). 

Los productos ofrecidos son los que se muestran en el sitio web de manahee-design.es de eBizness Services, hasta agotar existencias. eBizness Services se reserva el derecho de modificar la gama de productos en cualquier momento. Cada producto se presenta en el sitio web en forma de descripción de sus principales características técnicas (uso y composición).


Article 3. Prices

Artículo 3. Precios


The prices appearing on the product sheets of the Internet catalogue are prices in Euros (€) including all taxes (TTC) and taking into account the VAT applicable on the day of the order. Any change in the VAT rate may be reflected in the price of the products. eBizness Services reserves the right to modify its prices at any time, it being understood, however, that the price appearing in the catalogue on the day of the order will be the only price applicable to the purchaser. The prices indicated include delivery costs. 

Los precios que figuran en las fichas de productos del catálogo de Internet son precios en euros (€) con todos los impuestos (TTC) incluidos y teniendo en cuenta el IVA aplicable el día del pedido. Cualquier modificación del tipo de IVA podrá reflejarse en el precio de los productos. eBizness Services se reserva el derecho a modificar sus precios en cualquier momento, entendiéndose, no obstante, que el precio que figure en el catálogo el día del pedido será el único aplicable al comprador. Los precios indicados incluyen los gastos de envío.


Article 4. Order and payment terms

Artículo 4. Condiciones de pedido y de pago


Before placing an order, the purchaser must create an account on the manahee-design website. The account creation section can be accessed directly from the menu bar at the top of the pa. At each visit, the buyer, if he wishes to order or consult his account (status of orders, profile), must identify himself using this information. eBizness Services offers the buyer the option of ordering and paying for its products in several stages, with a choice of 3 payment options:

Payment by bank transfer: the buyer selects the products they wish to order in the "basket", modifies them if necessary (quantities, references, etc.), checks the delivery address or enters a new one. The buyer then chooses the payment method of their choice: "Payment by bank transfer". At the last stage, the buyer checks all the information, reads and accepts these general terms and conditions of sale by ticking the appropriate box, and then validates the order by clicking on the "Confirm my order" button. This final click constitutes the definitive conclusion of the contract. As soon as the order has been validated, the buyer receives an order form confirming that the order has been registered. In order to finalise payment and process the order, the buyer must contact his/her bank to transfer the amount of the order to eBizness Services' bank account, the details of which have been communicated to the buyer. Upon receipt of the transfer, the order will be processed and the buyer will be informed by e-mail. eBizness Services will dispatch the products at the earliest 2 working days after receipt of the transfer corresponding to the order, subject to provisions.

Secure payment by Paypal or credit card (via the PAYPAL system): the buyer selects the products he/she wishes to order in the "basket", modifies them if necessary (quantities, references, etc.), checks the delivery address or enters a new one. The shipping costs are then calculated and submitted to the buyer, along with the name of the carrier. The buyer then selects the payment method of their choice: "Payment by Paypal". The next step is to check all the information, read and accept these general terms and conditions of sale by ticking the appropriate box, and then confirm the order by clicking on the "Confirm my order" button. Finally, the buyer is redirected to the PAYPAL secure interface to enter their Paypal account details or personal credit card details in complete security. If the payment is accepted, the order is recorded and the contract definitively formed. Payment by Paypal account or credit card is irrevocable. In the event of fraudulent use of the card, the buyer may demand that the card payment be cancelled, and the sums paid will then be credited back or refunded. The holder of a bank card is not liable if the disputed payment has been proven to have been made fraudulently, at a distance, without physical use of the card. To obtain a refund To obtain a refund of the fraudulent debit and any bank charges that may have been incurred, the cardholder must dispute the debit in writing with his or her bank within 70 days of the transaction, or 120 days if provided for in the contract between the cardholder and the bank. The amounts debited will be reimbursed by the bank within one month of receipt of the cardholder's written objection. The cardholder shall not be liable for any costs incurred in returning the sums.

Secure payment by credit card: the buyer selects the products they wish to order in the "basket", modifies them if necessary (quantities, references, etc.), checks the delivery address or enters a new one. The shipping costs are then calculated and submitted to the buyer, along with the name of the carrier. The buyer then selects the payment method of their choice: "Payment by credit card". The next step is to check all the information, read and accept these general terms and conditions of sale by ticking the appropriate box, and then confirm the order by clicking on the "Confirm my order" button. Finally, the buyer is redirected to a secure interface where they can enter their credit card details in complete security. If payment is accepted, the order is recorded and the contract definitively formed. Payment by bank card is irrevocable. In the event of fraudulent use of the card, the purchaser may demand that the card payment be cancelled, and the sums paid will then be credited back or refunded. The holder of a bank card is not liable if the disputed payment has been proven to have been made fraudulently, at a distance, without physical use of the card. To obtain reimbursement of the fraudulent debit and any bank charges that may have been incurred, the cardholder must dispute the debit in writing with his or her bank within 70 days of the transaction, or 120 days if provided for in the contract with the bank. The amounts debited will be reimbursed by the bank within one month of receipt of the cardholder's written objection. The cardholder will not be charged any fees for the return of the sums. Confirmation of an order implies acceptance of these terms and conditions of sale, acknowledgement of full knowledge thereof and waiver of the right to invoke its own terms and conditions of purchase. All of the data supplied and the recorded confirmation shall constitute proof of the transaction. If the purchaser has an e-mail address and has entered it on the order form, eBizness Services will send an e-mail confirming that the order has been registered. If the buyer wishes to contact eBizness Services, he/she can do so by email at the following address: servicio-cliente@manahee-design.es.

Antes de realizar un pedido, el comprador deberá crear una cuenta en el sitio web de manahee-design.es. Se puede acceder directamente a la sección de creación de cuenta desde la barra de menú situada en la parte superior del pa. En cada visita, el comprador, si desea realizar un pedido o consultar su cuenta (estado de los pedidos, perfil), deberá identificarse utilizando esta información. eBizness Services ofrece al comprador la posibilidad de realizar el pedido y pagar sus productos en varias etapas, pudiendo elegir entre 3 opciones de pago: Pago por transferencia bancaria: el comprador selecciona los productos que desea pedir en la "cesta", los modifica si es necesario (cantidades, referencias, etc.), comprueba la dirección de entrega o introduce una nueva. A continuación, el comprador elige la forma de pago que prefiera: "Pago por transferencia bancaria". En la última etapa, el comprador comprueba toda la información, lee y acepta las presentes condiciones generales de venta marcando la casilla correspondiente y, a continuación, valida el pedido haciendo clic en el botón "Confirmar mi pedido". Este último clic constituye la celebración definitiva del contrato. Una vez validado el pedido, el comprador recibe una orden de pedido que confirma el registro del mismo. Para finalizar el pago y tramitar el pedido, el comprador debe ponerse en contacto con su banco para transferir el importe del pedido a la cuenta bancaria de eBizness Services, cuyos datos se han comunicado al comprador. Una vez recibida la transferencia, se tramitará el pedido y se informará al comprador por correo electrónico. eBizness Services enviará los productos como muy pronto 2 días laborables después de la recepción de la transferencia correspondiente al pedido, sin perjuicio de lo dispuesto. Traducción realizada con la versión gratuita del traductor www.DeepL.com/Translator

Pago seguro por Paypal o tarjeta de crédito (a través del sistema PAYPAL): el comprador selecciona los productos que desea pedir en la "cesta", los modifica si es necesario (cantidades, referencias, etc.), comprueba la dirección de entrega o introduce una nueva. A continuación, se calculan los gastos de envío y se comunican al comprador, junto con el nombre del transportista. A continuación, el comprador selecciona el método de pago de su elección: "Pago por Paypal". La etapa siguiente consiste en comprobar toda la información, leer y aceptar las presentes condiciones generales de venta marcando la casilla correspondiente y, a continuación, confirmar el pedido haciendo clic en el botón "Confirmar mi pedido". Por último, se redirige al comprador a la interfaz segura de PAYPAL para que introduzca los datos de su cuenta Paypal o los de su tarjeta de crédito personal con total seguridad. Si se acepta el pago, se registra el pedido y se formaliza definitivamente el contrato. El pago mediante cuenta Paypal o tarjeta de crédito es irrevocable. En caso de uso fraudulento de la tarjeta, el comprador podrá exigir la anulación del pago con tarjeta y, en ese caso, se le abonarán o reembolsarán las sumas abonadas. El titular de una tarjeta bancaria no será responsable si se demuestra que el pago impugnado se ha efectuado de forma fraudulenta, a distancia, sin utilización física de la tarjeta. Para obtener el reembolso Para obtener el reembolso del cargo fraudulento y de los gastos bancarios en que se haya podido incurrir, el titular de la tarjeta debe impugnar el cargo por escrito ante su banco en un plazo de 70 días a partir de la transacción, o de 120 días si así lo prevé el contrato entre el titular y el banco. El banco reembolsará los importes adeudados en el plazo de un mes a partir de la recepción de la impugnación por escrito del titular de la tarjeta. El titular de la tarjeta no será responsable de los gastos ocasionados por la devolución de las sumas. Pago seguro con tarjeta de crédito: el comprador selecciona los productos que desea pedir en la "cesta", los modifica si es necesario (cantidades, referencias, etc.), comprueba la dirección de entrega o introduce una nueva. A continuación, se calculan los gastos de envío y se comunican al comprador, junto con el nombre del transportista. A continuación, el comprador selecciona el modo de pago de su elección: "Pago con tarjeta de crédito". La etapa siguiente consiste en comprobar toda la información, leer y aceptar las presentes condiciones generales de venta marcando la casilla correspondiente y, a continuación, confirmar el pedido haciendo clic en el botón "Confirmar mi pedido". Por último, el comprador es redirigido a una interfaz segura donde puede introducir los datos de su tarjeta de crédito con total seguridad. Si se acepta el pago, se registra el pedido y se formaliza definitivamente el contrato. El pago mediante tarjeta bancaria es irrevocable. En caso de uso fraudulento de la tarjeta, el comprador puede exigir la anulación del pago con tarjeta, y entonces se le abonarán o reembolsarán las sumas abonadas. El titular de una tarjeta bancaria no será responsable si se demuestra que el pago impugnado se ha efectuado de forma fraudulenta, a distancia, sin utilización física de la tarjeta. Para obtener el reembolso del cargo fraudulento y de los gastos bancarios en que se haya podido incurrir, el titular de la tarjeta debe impugnar el cargo por escrito ante su banco en un plazo de 70 días a partir de la transacción, o de 120 días si así lo prevé el contrato con el banco. El banco reembolsará los importes adeudados en el plazo de un mes a partir de la recepción de la impugnación por escrito del titular de la tarjeta. No se cobrará al titular de la tarjeta ninguna comisión por la devolución de las sumas. La confirmación de un pedido implica la aceptación de las presentes condiciones de venta, el reconocimiento de su pleno conocimiento y la renuncia a invocar sus propias condiciones de compra. Todos los datos facilitados y la confirmación registrada constituirán la prueba de la transacción. Si el comprador dispone de una dirección de correo electrónico y la ha introducido en el formulario de pedido, eBizness Services le enviará un correo electrónico confirmando que el pedido ha sido registrado. Si el comprador desea ponerse en contacto con eBizness Services, puede hacerlo por correo electrónico a la siguiente dirección: servicio-cliente@manahee-design.es.


Article 5. Retention of title

Artículo 5 Retención de la titularidad


eBizness Services retains full and complete ownership of the products sold until full payment has been received, in principal, costs and taxes included. 

eBizness Services conserva la plena y total propiedad de los productos vendidos hasta que se haya recibido el pago completo, en principal, costes e impuestos incluidos.


Article 6. Withdrawal

Artículo 6 Retirada


By virtue of article L121-20 of the French Consumer Code, the buyer has a period of fourteen working days from the date of delivery of their order to exercise their right of retraction and thus return the product to the seller for exchange or reimbursement without penalty, with the exception of the cost of returning the product and the additional cost of delivery of the goods for a method of delivery that is more expensive than the method of delivery proposed by the seller. Goods made to the consumer's specifications or clearly personalised are not covered by the right of withdrawal. A product returned without prior permission from eBizness cannot be reimbursed. A return will only be accepted if the following conditions are met:

The product is in 100% new condition: products must be returned properly protected in their original packaging, in perfect condition for resale (undamaged, damaged or soiled), accompanied by all accessories and any instructions. 

The product has not been used: products must not have been used. They must not bear any signs of use. They must be in perfect condition for resale and be suitable for resale. 

The product has not been assembled or fitted: the product must not show any signs of having been assembled, and stools on jacks must not have been assembled. 

Model withdrawal form: https://www.legifrance.gouv.fr/codes/article_lc/LEGIARTI000032887061.

En virtud del artículo L121-20 del Código de Consumo francés, el comprador dispone de un plazo de catorce días hábiles a partir de la fecha de entrega de su pedido para ejercer su derecho de retractación y devolver así el producto al vendedor para su cambio o reembolso sin penalización alguna, a excepción de los gastos de devolución del producto y de los gastos adicionales de entrega de la mercancía para una modalidad de entrega más costosa que la modalidad de entrega propuesta por el vendedor. Los bienes confeccionados conforme a las especificaciones del consumidor o claramente personalizados no están cubiertos por el derecho de desistimiento. Un producto devuelto sin autorización previa de eBizness no podrá ser reembolsado. Sólo se aceptará una devolución si se cumplen las siguientes condiciones: El producto está en estado 100% nuevo: los productos deben devolverse debidamente protegidos en su embalaje original, en perfecto estado para su reventa (sin daños, desperfectos ni suciedad), acompañados de todos los accesorios y de las posibles instrucciones. El producto no ha sido utilizado: los productos no deben haber sido utilizados. No deben presentar signos de uso. Deben estar en perfecto estado y ser aptos para la reventa. El producto no ha sido montado ni colocado: el producto no debe presentar signos de haber sido montado, y los taburetes sobre gatos no deben haber sido montados. Modelo de formulario de desistimiento: https://www.legifrance.gouv.fr/codes/article_lc/LEGIARTI000032887061.


Article 7. Delivery

Artículo 7. Entrega


Deliveries are made to the address indicated on the order confirmation, which can only be within the agreed geographical area. Deliveries are made by different carriers depending on the product and destination, a delivery service with tracking except for packages over 30 kilos, delivery without signature. Delivery times are given as an indication only. eBizness Services may provide the buyer with a tracking number by e-mail. For packages weighing more than 30 kilos, the carrier will contact the buyer directly. For the delivery of these parcels, eBizness Services will request the client's telephone number by email. The buyer is delivered to his home by his postman or by the carrier. If the buyer is absent, he/she will receive a delivery notice from the carrier or will be informed by telephone by the carrier. Either a date will be agreed for a second delivery attempt, or the products ordered can be collected from a collection point, during a period indicated on the delivery notice. The risks associated with transport are borne by the purchaser from the moment the items leave the premises of eBizness Services or the warehouses where the products ordered are held. The purchaser is obliged to check, in the presence of the delivery person, the condition of the packaging and the contents of the goods on delivery. In the event of damage during transport, any protest must be made to the carrier within three days of delivery. 

Las entregas se realizan en la dirección indicada en la confirmación del pedido, que sólo puede encontrarse dentro de la zona geográfica acordada. Las entregas se realizan por diferentes transportistas en función del producto y del destino, un servicio de entrega con seguimiento excepto para los paquetes de más de 30 kilos, entrega sin firma. Los plazos de entrega se dan a título indicativo. eBizness Services podrá facilitar al comprador un número de seguimiento por correo electrónico. Para los paquetes de más de 30 kilos, el transportista se pondrá en contacto directamente con el comprador. Para la entrega de estos paquetes, eBizness Services solicitará el número de teléfono del cliente por correo electrónico. El comprador será entregado en su domicilio por su cartero o por el transportista. Si el comprador está ausente, recibirá un aviso de entrega del transportista o será informado telefónicamente por el transportista. Se acordará una fecha para un segundo intento de entrega, o bien se podrán recoger los productos pedidos en un punto de recogida, durante un periodo indicado en el aviso de entrega. Los riesgos relacionados con el transporte corren a cargo del comprador desde el momento en que los artículos salen de los locales de eBizness Services o de los almacenes donde se encuentran los productos pedidos. El comprador está obligado a comprobar, en presencia del repartidor, el estado del embalaje y el contenido de la mercancía en el momento de la entrega. En caso de daños durante el transporte, cualquier protesta deberá presentarse al transportista en un plazo de tres días a partir de la entrega.


Article 8. Guarantee

Artículo 8. Garantía


All products supplied by eBizness Services are covered by the legal guarantee provided by Articles 1641 et seq. of the French Civil Code. In the event of non-conformity of a product sold, it may be returned to eBizness Services who will take it back, exchange it or reimburse it. All claims, requests for exchange or reimbursement must be made by e-mail to the following address: servicio-cliente@manahee-design.es, within a maximum period of fourteen days after delivery. A product returned without prior permission from eBizness will not be reimbursed. A return can only be accepted after eBizness Services has informed you of the costs and the return address.

Todos los productos suministrados por eBizness Services están cubiertos por la garantía legal prevista en los artículos 1641 y siguientes del Código Civil francés. En caso de no conformidad de un producto vendido, éste podrá ser devuelto a eBizness Services, que se hará cargo de su devolución, cambio o reembolso. Todas las reclamaciones, solicitudes de cambio o reembolso deberán realizarse por correo electrónico a la siguiente dirección: servicio-cliente@manahee-design.es, en un plazo máximo de catorce días tras la entrega. No se reembolsará ningún producto devuelto sin la autorización previa de eBizness. Sólo se aceptará una devolución después de que eBizness Services le haya informado de los costes y la dirección de devolución.


Article 9. Responsibility

Artículo 9. Responsabilidad


eBizness Services, in the distance selling process, is only bound by an obligation of means. It cannot be held responsible for any damage resulting from the use of the Internet network, such as loss of data, intrusion, viruses, disruption of service or other involuntary problems. 

A eBizness Services, no processo de venda a distância, só está ligada a uma obrigação de meios. No se hace responsable de cualquier daño resultante del uso de la red de Internet, tales como pérdida de datos, intrusión, virus, interrupción del servicio u otros problemas involuntarios.


Article 10. Intellectual property rights

Artículo 10. Derechos de propiedad intelectual


All elements of the manahee-design website are and remain the exclusive intellectual property of eBizness Services. No one is authorised to reproduce, exploit or use for any purpose whatsoever, even partially, any elements of the site whether in the form of a photo, logo, visual or text. 

Todos los elementos del sitio Web manahee-design.es son y seguirán siendo propiedad intelectual exclusiva de eBizness Services.Nadie está autorizado a reproducir, explotar o utilizar para cualquier propósito, incluso parcialmente, cualquier elemento del sitio ya sea en forma de foto, logotipo, visual o de texto.


Article 11. Personal data

Artículo 11. Datos personales


eBizness Services undertakes to preserve the confidentiality of information provided by the purchaser, which he/she may be required to transmit in order to use certain services. All information concerning the purchaser is subject to the provisions of law no. 78-17 of 6 January 1978. Internet users therefore have the right to access, modify and delete information concerning them. They may request this at any time by email to the following address: service-client@manahee.es. 

eBizness Services se compromete a preservar la confidencialidad de la información facilitada por el comprador, que puede verse obligado a transmitir para utilizar determinados servicios.Toda la información relativa al comprador está sujeta a las disposiciones de la ley nº 78-17 de 6 de enero de 1978.Por tanto, los internautas tienen derecho a acceder a la información que les concierne, modificarla y suprimirla.Pueden solicitarlo en cualquier momento por correo electrónico a la siguiente dirección: service-client@manahee.es.


Article 12. Settlement of disputes

Artículo 12. Solución de litigios


These conditions of distance selling are governed by French law.

Las presentes condiciones de venta a distancia se rigen por la legislación francesa.